Gözyaşlarına boğuldular

Belçika’nın Time To Help (Yardım Zamanı) Derneği’nin Yönetim Kurulu Başkanı Said Tan Bey, çeşitli milletlerden ve dinlerden bir grup doktor ve gönüllü ile beraber gittikleri Kenya’daki sağlık taramasında şâhit olduğu güzellikleri şöyle anlatıyor:

Afrika’ya değişik projeler kapsamında her gittiğimizde sağlık alanındaki ihtiyacın büyüklüğüne şahitlik ediyorduk. Time To Help Belçika olarak bu alanda yapabileceğimiz bir şeyler var mıdır düşüncesi, akla sağlık taramaları fikrini getirmişti. Daha önce Time To Help Almanya ve Hollanda’nın gerçekleştirmiş olduğu sağlık taraması projesini, biz de bu yıl hayata geçirdik. Yalnız bizi Hollanda ve Almanya’dan farklı kılan bir durum vardı. Hollanda ve Almanya’dan katılan doktorların neredeyse tamamı Türk asıllı iken, bizde ise 15 doktor ve 7 gönüllüden sadece dördü Türk asıllı idi.

Time To Help Belçika olarak Haziran 2015’te, projeyi anlatmak için bir akşam yemeği verdik. E-mail yoluyla davetiye gönderdiğimiz doktorlar içerisinden yaklaşık 20 doktor davetimize icabet ettiler. Yenilen akşam yemeğinden sonra Kenya Malindi’de planladığımız sağlık taraması hakkında, arkadaşımız Dr. Hayri Arıkan  ve Dr. Hakkı Demirkapu ile birlikte yaptığımız sunumla misafirleri bilgilendirdik. Bu yemeğin neticesinde 15 doktor, içlerinde doktorların eşlerinin de bulunduğu altı gönüllü gezimize katılacağını bildirdiler. Bizimle birlikte 22 kişinin katıldığı organizasyonu, tek grup zor olacağı düşüncesiyle, iki grup halinde gerçekleştirmeye karar verdik. Bizim de yer aldığımız birinci grup 8-15 Kasım aralarında sağlık taraması gezisini tamamladı.

11 doktor ve üç gönüllüden oluşan grubumuzda; üç aile hekimi (ikisi Türk asıllı, biri Belçikalı), üç diş hekimi (ikisi Tunus asıllı, biri İtalyan asıllı, biri Fas asıllı), bir kadın doğum uzmanı (Fas asıllı), bir stomatoloji uzmanı (Polonya asıllı), bir genel cerrahi  uzmanı (Fas asıllı), bir diş asistanı (Tunus asıllı), bir pediatri uzmanı (Fas asıllı), bir kuaför (Türk asıllı), bir bilgisayar mühendisi (Fas asıllı) ve Time To Help görevlisi olarak biz bulunuyorduk.

Dört tam gün sağlık taraması ve bir gün yetimlere yemek dağıttığımız, dolu dolu bir hafta geçirdik. Toplamda 2078 hastanın sağlık taramasını, 13 hastanın ameliyatını gerçekleştirmiş ve 500 yetime yemek ve hediyeler vermiş olmanın  mutluluğu ve huzurunu yaşadık.

Doktorların, sağlık taramaları esnasında oradaki insanların çaresizliği karşısında birkaç defa duygulanarak gözyaşlarına boğulduklarına şahit olduk.

Sağlık taramasının son gününde Kimse Yok mu Hospital yönetimi ile birlikte doktorlarımıza teşekkür sertifikaları ve gezinin anısına birer küçük hediye takdim ettik. Hastanenin müdürü Kenyalı doktor Ahmed Kamau’nun teşekkür konuşması esnasında bizimle gelen gönüllülerden bir doktorun hüngür hüngür ağladığını gördük.

Gezimizin son gününde yemek verdiğimiz iki yetimhaneden birini ziyaret ettik. Doktorlarımız kendi elleriyle yetimlere yemek dağıttıktan sonra oturup onlarla birlikte dağıttıkları yemekten yedikleri esnada Polonya ve Tunus asıllı doktorlarımızın gözyaşlarına şahitlik ettik.

Belçika’ya dönerken yine Mombasa’ya uğramış, havaalanına gitmeden önce aynı Türk okulunda birkaç saatliğine ağırlanmıştık. O gün doğum günü olduğunu öğrendiğimiz iki doktorumuzu, önceden hazırlatmış olduğumuz doğum günü pastası sürpriziyle sevindirmiştik.

Pastayı yerken Belçikalı doktorun, “Sizinle bir şey paylaşmak istiyorum. Bu  yolculuğa çıkarken çok tedirgindim. Organizasyonu yapan kurumu tanımıyordum yani benim için yabancıydı, sizlerden kimseyi tanımıyordum. Hem kimlikleriniz, hem de konuştuğunuz dil itibarıyla benim için birer yabancıydınız ve tanımadığım yabancı bir ülkeye gidiyordum. Ama birlikte geçirdiğimiz şu bir hafta, geldiğimiz bu ortam bendeki tüm duygu ve düşünceleri değiştirdi. İyi ki gelmişim, iyi ki bu organizasyona katılmışım, iyi ki sizleri tanımışım. Bugünden itibaren 13 tane daha dostum oldu.” diyerek paylaştığı samimi duygularına şahit olduk.

Bütün dünyada bizim işimiz işte bunun gibi işler. Daha güzel hizmetler varsa onları yapalım. Yoksa biz yolumuza devam edelim…