‘Dünya gibi 8.8 milyar gezegen var’

Bilim adamlarının yaptığı yeni araştırmaya göre Samanyolu Galaksi’sinde dünya gibi yaşanabilir 8.8 milyar gezegenin daha olduğu keşfedildi. NASA’nın emekliye ayrılan Kepler teleskobunun verileri temel alınarak yapılan hesaplamada bu gezegenlerin %22’sinin ise dünya ile daha fazla benzer özelliklere sahip olduğu iddia edildi.

Proceedings of the National Academy of Science dergisinde yayınlanan araştırmaya göre Samanyolu Galaksisi’nde dünya gibi yaşanabilir 8.8 milyar gezegen daha yer alıyor. NASA’nın araştırması Samanyolu’nda dünya nüfusundan daha fazla gezegenin olduğunu öne sürüyor.

Araştırmacılardan Geoff Marcy, “Bu gezegenlerin atmosferlerini inceleyeceğiz ve yaşama uygun olduğunu düşündüğümüz gezegenlerin buna ne kadar uygun olup olmadıklarını araştıracağız.” dedi. Bunun yaşama elverişli milyarlarca gezegen anlamına geldiğini söyleyen Marcy, “Eğer galakside yalnız değilsek şimdiye kadar neden diğer medeniyetlerden ses çıkmıyor? ” diye sordu.