Yaş 90 konserlere devam
Ünlü İngiliz şef Sir Neville Marriner 90 yaşına basmasına rağmen stüdyo kayıtlarına devam ediyor.
Sir Neville Marriner Herbert von Karajan’dan sonra tüm zamanların en çok kayıt yapan şefi.
Ülkesi İngiltere’de onun kadar stüdyoya giren bir başka isim yok. İşte o Sir Neville Marriner bu sene 90 yaşına bastı ve hala orkestra yönetmeye devam ediyor. Marriner’ın bu olağanüstü hikayesi, 17 Eylül ’de günü Gramophone dergisi tarafından ‘Outstanding Achievement’ ödülüyle kayda geçti.
Sir Marriner 90 yaşına girmiş olmasına rağmen yoluna hız kesmeden devam ediyor. Bu sene ilk defa Çin’e gitti ve ulusal orkestrasının şefliğini yaptı. Avrupa’ya, Japonya’ya ve Amerika’ya sayılamayacak kadar çok gitti.
Amadeus filminin 30. yıl dönümü için aralık ayında Kaliforniya’da verilecek festivalde de şeflik yapacak. 2017 ve 2018 seneleri için de planlanmış bir sürü turnesi bulunuyor.
Mariner, The Independent gazetesine verdiği söyleşide şefliği bırakmaya hiç niyeti olmadığını söylüyor: “2017 ve 2018’de hala ayakta durup duramayacağımı bilmiyorum. Ama emeklilik gelecek planlarımın bir parçası değil. Şanslıysam podyumda ölürüm ve umarım seyircilerin üstüne düşerim; enstrümanları mahvetmek istemem.”
Neville Marriner’e göre İngiltere’den virtüoz müzisyenlerin çıkmamasının sebebi anne-babaların çocuklarını yeterince zorlamamasından kaynaklanıyor. Neville, klasik müzik enstrümanları çalmak konusunda annelerin hiç ısrarcı olmamasından çok kaygılanıyor.
İngilizlerin ‘yeterince güvenli bir meslek’ olmadığını düşündükleri için müziğe saygı duymadıklarını söyleyen şef bu konunun yasını tutuyor. “Mesela Çin’de bu durumun tam tersi mevcut; insanlar bir tane daha Lang Lang (piyanist) doğurma umuduyla çocuk yapıyor. İngiltere’den kabiliyetli müzisyenler çıkmıyor. Çok güzel müzik topluluklarımız, organizasyonlarımız, senfoni orkestralarımız var ama en son çıkan becerikli müzisyenimizi söyleyebilir misiniz? İngiltere’de bu olmuyor. Bunun sebebi belki de çocukları sanatla tanıştırma şeklimizdir.”
“Çocukları küçük yaşta kemana başlatmak çok önemli. Eğer öğretilen telli bir çalgıysa araya okul girmeden önce çok iyi öğretilmelidir. Yoksa çocuklar başlarda çıkması doğal olan kötü sesler yüzünden hayal kırıklığı yaşıyor sonrada çalmaya devam etmek istemeyecek yaşa geliyorlar. Bir çok çocuk bateri veya gitar çalmak istiyor. Bu istekleri de her gün duydukları kalitesiz müziği yansıtıyor. Bu sorun çocukların klasik müzikle iyi tanıştırılmamasından kaynaklanıyor. Artık asansörlerde, mağazalarda, her yerde basit müzikler çalıyor ve bu müziklerde çocukların dikkatini çekiyor.”
Marriner, bilet fiyatlarından da şikayetçi: “Eskiden yaptığın müzik başarılı olsun istiyorsan herkese açman gerekiyordu. Bu yüzden biletler bedavaydı. Yakın zamanda verdiğim bir konserin biletlerinin 75 euroya satılması çok yazık.”
No Comments
Only registered users can comment.
Let me tell You a sad story ! There are no comments yet, but You can be first one to comment this article.
Write a comment