Pixar’ı zora sokan animasyon
Los Angeles Times’dan Rebecca Keegan, Pixar’ın yeni animasyonu Good Dinosaur’u yazdı. Keegan 15 Ocak 2016’da gösterime girecek olan filmle ilgili beklentilerin büyük olduğunu, zira Pixar’ın film yüzünden bir hayli zora girdiğini yazdı.
Makalenin tamamı şöyle:
“Pixar filmi “The Good Dinosaur”un şimdi yeni bir ailesi ve yeni bir hikayesi var.
Pixar’ın yeni filmi The Good Dinosaur’da (Pixar, Disney/Pixar) Arlo isminde 21 metre uzunluğundaki Apatosaurus türü olan genç bir dinozorun, Spot adında bir çocukla arkadaşlığı anlatılıyor.
Bu, filmi yöneten Peter Sohn’un ilk yönetmenlik denemesi. Sohn, 2000 yılından beri California’nın Emeryville şehrinde stüdyo sanatçısı olarak çalışıyordu. Pixar filmin ilk yönetmeni olan Bob Peterson ile, 2013 yazında yollarını ayırmıştı. Bunun üzerine Sohn gayriresmi olarak bu görevi üstlenmişti.
Son bir yılda Sohn hikayeyi sessiz sedasız düzene soktu, 2015 Kasım’da vizyona girmesi için hazırlamaya başladı ve hikayeyi genç bir dinozorla bir çocuğun arkadaşlığını anlatan bir komedi haline getirdi.
Geçen hafta kendisiyle yapılan röportajda Sohn, “Hikayenin kalbi hala aynı” dedi ve ekledi; “Konu hep bu genç dinozorun büyümesiyle ilgiliydi. Ama dünya çok değişti. Tabiat da bir karakter haline geldi.”
Animasyonlarda yönetmen değişikliği normaldir. Yapım süreçleri bir insanın üretkenliğini ve bir yönetmen olarak dayanıklılığını test edebilir. The Good Dinosaur stüdyonun son sekiz filminden değişikliğe uğrayan dördüncü filmi.
Ancak bu filmin yönetmeninin değişmesi, Pixar ve bir aile şirketi olan Walt Disney Co.’nun başını ağrıttı. Bu da The Good Dinosaur’un, Mayıs 2014’te gösterime girmesi planlanan filmin, 18 ay gecikmesine sebep oldu.
Bu zamanlama, Pixar’ı 2014 yılında filmsiz bıraktı ve Andrew Stanton’un beklenen filmi “Finding Nemo”nun devamı olan “Finding Dory”nin 2016’ya ertelenmesine sebep oldu. Olayın ardından şirket, 50 çalışanını açığa almak zorunda kaldı.
Stüdyonun genel müdürü ve prodüksiyonun başındaki Jim Morris, “Yönetmenin değişmesi Pixar için çok dramatik bir olaydı,” diyor. “Şirket zor bir duruma girdi. Birçok stüdyo, ‘Film güzel. Kötü değil’ derdi. Ve kötü de değildi; ama muhteşem de değildi. Biz muhteşem bir film yapmak istedik.”
O zamanlar, Pixar’ın liderleri, stüdyo başkanı Ed Catmull da dahil, Peterson’ın üretkenlik anlamında çıkmaza girdiğini ve hikayeyle ilgili önemli kararları vermekte çok yavaş olduğunu hissetti. Sohn, Peterson’ın yardımcı yönetmeni olarak, bir bakıma Pixar’ın vekili olarak görev yapıyordu.
Peterson’ın versiyonunda, Dünya’ya bir asteroid çarpmıyor ve dinozorların soyu tükenmemiş oluyor; Lucas Neff tarafından seslendirilen, genç bir Apatosaurus olan Arlo, Spot (Benjamin Bogas) adında bir çocukla dostluk kuruyor.
Sohn, Peterson’un bazı önemli fikirlerini değiştirdi. Mesela dinozorları amiş çiftçiler gibi modelleme fikrine yeni elementler ekledi ve tabiata, filmin düşmanı şeklinde davranmayı seçti.
“Bob görevden alındığında, filmi elimden geldiğince desteklemeye çalıştım,” diyor Sohn. “Bu çocuğun ve bu filmin büyümesi lazımdı. Buna nasıl sahip çıkacağımla ilgiliydi… Orijinal versiyona sadık kalarak daha da iyileştirmek istedim.”
Filmi devralan 37 yaşındaki Sohn, yeni jenerasyon yönetmenlerden biri haline geliyor ve 40’lı yaşlarının sonlarında olan Stanton, Pete Docter ve “Toy Story 3” yönetmeni Lee Unkrich gibi isimlerle birlikte anılmaya başlanıyor.
Bronx’ta, Kore göçmeni bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Sohn, California Sanat Enstitüsü’nde animasyon okurken, yaz işi olarak Brad Bird’ün kült klasiği “Iron Giant”ta çalıştı.
Pixar’da ise Sohn, sanat, hikaye ve animasyon departmanlarında öne çıktı ve 2009 kısa filmi “Partly Cloudy”i yöneterek stüdyonun büyük gözlü coşkun karakteri olarak anılmaya başladı. Sohn, bir Pixar karakterine de ilham verdi: Russell, “Up” filminin hevesli kaşifi…
Morris, Sohn hakkında “Onun sıcak, açık, masum bir dünya görüşü var ve bunu mizaha dönüştürebiliyor.” diyor.
Yapımcı Denise Ream’e göre, Sohn “Good Dinosaur” işini, geçtiğimiz yaz, olası yeni bir versiyonun prezantasyonunu yaptıktan sonra aldı.
Sohn’un tecrübesizliği sebebiyle, Ream, Pixar’ın usta departman başkanlarını ona “The Good Dinosaur”u bitirmesinde yardım etmesi için listeledi. Listede “Ratatouille”e görsel zenginliğini veren isimler, prodüksiyon tasarımcısı Harley Jessup, görüntü ve ışık yönetmeni Sharon Calahan yer aldı. (2007’nin başarılı filminde de tesadüfen Pixar, yönetmen değişikliğine giderek fikrin sahibi Jan Pinkava’dan Bird’e kaymıştı.)
Peterson, Pixar’da çalışmaya devam ediyor ve Morris’e göre, Docter’in bir sonraki filmi, “Inside Out,” ve “Finding Dory”de yazar olarak görev yapıyor. Kendisi bu durum hakkında yorum yapmayı reddetti.
Morris “Bir animasyonu yönetmek çok daha zor,” diyor ve ekliyor; “Canlı çekimlerde sete geldiğinizde, aktörleriniz, yeriniz bellidir. Ekibiniz oradadır. Animasyonda her şeyi kendiniz yapmak zorundasınız. Hiçbir şey bedava değil ve animasyon aktörlerinin de doğaçlaması yoktur. Biri yönetmen koltuğuna oturmadan işin yürüyüp yürümeyeceğini bilemezsiniz.”
No Comments
Only registered users can comment.
Let me tell You a sad story ! There are no comments yet, but You can be first one to comment this article.
Write a comment