Kan aldırmak sünnet mi?
Kaynaklarda Efendimiz’in (sas) Mekke yolunda ihramlıyken başındaki ağrı sebebiyle kan aldırdığı yani hacamat yaptırdığı biliniyor.
Oruçluyken yine bir ağrı sebebiyle kan aldırdığı ve kan alma işini yapana ücretini verdiği rivayet ediliyor. Yine ihramlı olduğu bir sırada ayağındaki ağrıdan ötürü kan aldırmış ve “Sizin uygulamakta olduğunuz tedavi yöntemlerinin en iyisi kan aldırmadır.” buyuruyor. Günümüzde sünnet adına çok farklı uygulamaları görmek mümkün. Hacamat yani kan aldırma işlemi yapılırken de bu kabilden gariplikler yapılabiliyor. Ancak Efendimiz’in fiillerinin sünnet olması için Efendimiz’in ne yaptığını, neden yaptığını ve nasıl yaptığının cevabının bilinmesi gerekiyor. Fethullah Gülen Hocaefendi, Fasıldan Fasıla adlı eserinde kan aldırmanın sünnet olup olmayacağını anlattığı konuşmalarında “Hz. Peygamber’in her fiili, bağlamından koparılarak, mücerret fiil olarak sünnet olmaz. Hz. Peygamber’in niçin kan aldırdığını biliyorsak, aynı gerekçelerin bulunması halinde kan aldırma sünnet olabilir. Yoksa durup dururken sünnet işlemek için kan aldırmak sünnet olmaz.” diyor. Ayrıca, “Kan aldırırken, Efendimiz (sas) dönemindeki tekniği uygulayacağız diye bir şart söz konusu değildir. Bugün tıp ilminde geçerli teknik ve usullerden yararlanmak daha uygun olabilir.” açıklamalarında bulunuyor.
No Comments
Only registered users can comment.
Let me tell You a sad story ! There are no comments yet, but You can be first one to comment this article.
Write a comment