NASA, Dünyanın kuzenini buldu

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA), uzay teleskopu Kepler’in Dünya’ya benzer bir gezegen keşfettiğini duyurdu. NASA keşfedilen gezegenin bugüne kadar bulunanlar içinde en fazla Dünya’ya benzeyen gezegen olduğunu açıkladı.

NASA, Güneş benzeri bir yıldızın yörüngesindeki olan gezegenin, yaşama elverişli koşulları olabileceğini dile getirdi. Keşfedilen gezegenin Dünya’dan yüzde 60 oranında daha büyük olduğunu belirten NASA, Kepler-452b ismi verilen gezegenin bugüne kadar leşfedilenler içinde Dünya’ya en fazla benzeyen olduğuna dikkat çekti.

kepler-452b1

Keşfedilen gezegenin Dünya’ya uzaklığı ise bin 400 ışık yılı olarak hesaplandı.

Kepler-452b gezegeninde yaşama elverişli bulguların elde edildiğini belirten NASA, bulut, yanardağ gibi aktivitelerin olabileceğine dikkat çekti.

NASA, Kepler-452b’yi “Dünya’nın daha yaşlı büyük kuzeni” olarak isimlendirdi.

Kepler-452b’nin yörüngesinde gezindiği yıldızın 6 milyar yaşında olduğu ve güneşten 1.5 milyar yıl daha yaşlı olduğu kaydedildi.  Ancak Kepler-452b gezegeninin yörüngesinde olduğu yıldızın sıcaklığının da Güneş ile aynı olduğu dile getirildi. Kepler-452 adı verilen bu yıldız, Güneş’ten yüzde 10 daha büyük, yüzde 20 de daha parlak.

Bugüne kadar keşfedilen gezegen sayısı Kepler-452b ile bin 30’a çıktı.